W badaniu przeprowadzonym w IV kwartale ubiegłego roku przez serwis Pracuj.pl, 28% pracujących Polaków zdeklarowało że wykonuje pracę w modelu zdalnym lub hybrydowym. Jednakże w niektórych branżach nawet 90% firm umożliwia wykonywanie pracy zdalnie lub hybrydowo.
W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników w tym środowisku, pracownicy oraz firmy potrzebują elastycznych i jak najskuteczniejszych rozwiązań takich jak „cloud computing” (praca w chmurze). Jednym z czołowych narzędzi do pracy zdalnej oraz hybrydowej jest środowisko Microsoft 365.
Czym jest Microsoft 365?
Microsoft 365 to zestaw narzędzi i aplikacji, które ułatwiają użytkownikom pracę i komunikację na odległość, dzięki funkcjom takim jak:
- możliwość organizowania wirtualnych spotkań i konferencji,
- przechowywanie i udostępnianie dokumentów w chmurze, dzięki czemu pracownicy mają dostęp do potrzebnych plików z dowolnego miejsca,
- bezpieczeństwo danych poprzez uwierzytelnianie dwuskładnikowe, szyfrowanie plików oraz monitorowanie aktywności użytkowników,
- kontrola wersji dokumentów poprzez śledzenie zmian w dokumencie,
Nowe funkcje Microsoft 365
Oprócz wyżej wymienionych funkcji należy również wspomnieć te najnowocześniejsze, które wpływają na efektywność pracy oraz jeszcze skuteczniejszą wymianę informacji:
- Funkcja tłumaczenia, która jest obecnie dostępna dla Word, Excel, OneNote, Program Outlook i PowerPoint,
- Dyktowanie dokumentów w programie Word,
- Analiza danych w programie Excel, dzięki której możemy interpretować dane za pomocą zapytań w języku naturalnym (bez konieczności pisania skomplikowanych formuł),
Opcja 1) wybierając sugerowane pytanie:
Opcja 2) poprzez zadane pytanie:
Dlaczego warto skorzystać z rozwiązania chmurowego?
- Możliwość wykonywania cyklicznych kopii zapasowych, dzięki którym możemy odzyskać najświeższą wersję danych, nawet w przypadku ataku cyberprzestępców.
- Rozwiązania dostępne w chmurze minimalizują koszty zakupu infrastruktury IT oraz wpływają na sprawną komunikację wewnątrz firmy i wydajną pracę dzięki dostępnym narzędziom online.
Należy pamiętać, iż praca zdalna lub hybrydowa wiąże się nie tylko z wprowadzeniem odpowiednich narzędzi do wykonywania pracy ale również z bezpieczeństwem IT oraz bezpieczeństwem danych. Jest więc to bardzo złożony proces, który wymaga wsparcia doświadczonego zespołu IT.
Dzięki naszej pomocy, mogą Państwo liczyć na bezproblemową migrację danych i bezpieczne wdrożenie całej organizacji. Każdą naszą współpracę rozpoczynamy od wnikliwej analizy infrastruktury IT, po której wdrażamy i szkolimy pracowników, oferując wsparcie końcowe.
Zapraszamy do kontaktu:
Dimers Sp. z o.o.
ul. Św. Wojciech 28
61-749 Poznań
biuro@dimers.pl
tel: +48 61 278 67 98